2010. július 17., szombat

Pont mint szilveszterkor: ingyen szauna (avagy négy és fél óra a forrón izzó aszfalton)

A hétvégére a kanizsaiak kezdeményezésére összejött egy kisebb csapat, hogy kipróbáljuk, milyen végigfutni a szilveszteri maraton útvonalán - nyáron. Az időre nem panaszkodhattunk, valószínűleg az amúgy sem hűvös nyár egyik legforróbb napját fogtuk ki, így már a reggel hét órás találkozónál sem fázott senki, már akkor közel 30 fok lehetett. Kanizsáról végül Szilvi jött csak, az Aszfaltszaggatókat pedig Tamás, Sólyom és én képviseltük. Sólyom a hosszabb kihagyása után harminc km körüli távot tervezett, így már a jánkahegyi fordítónál elköszönt tőlünk és hazafelé indult. Merthogy nem a megszokott Deák iskola volt a rajt-cél helye, hanem a Helikon utca, így lényegében a Kiskondás-Kiskondás kört futottuk, plusz az utcánkat oda vissza (2x400m). Az én órám mérése szerint így 41,8 km volt a teljes táv.
Maga a futás jól esett, hiszen kényelmes tempóban jöttünk, és jól elbeszélgettünk közben. Viszont a kutakat már nagyon vártuk, ott tudtunk mindig frissíteni egy kicsit jó hideg vízzel. Mindig jól esett, azonban kb 3 perc múlva a perzselő napon szinte el is múlt a hatása. Gyakorlatilag mindvégig a tűző napon futottunk, idébb-odább tudtunk csak árnyékra menekülni, az út pedig, köszönhetően az elmúlt évek látványos hegyi út fejlesztéseinek, szinte végig aszfaltos volt.
Ami engem illet, kicsit tartottam a hosszú távtól (a melegtől kevésbé, hiszen minden nap melegben edzek, így egész jól viselem), mert április 24. (Sárvári 12 óra) óta 22 km volt a leghosszabb napom. De meglepően jól esett, bár a harmadik órában volt egy kis holtpont, ugyanis a bozsoki kútból nem mertünk inni a "Nem ivóvíz" felirat miatt, így kb 70 percig egy csepp folyadékbevitel nélkül futottam. De aztán a frissítő után magamhoz tértem, és a végéig jól ment. Szilvi edzésterve szerint a 38 és 40 km között volt egy kis ritmusváltás, amikor 10 percet kicsit erősebben kellett megfutni, de azt is egész könnyedén elbírtam. Otthon egy kis nyújtás és zuhany után egészen frissnek éreztem magamat.
Jó kis hangolás volt a Megyefutásra!

Nincsenek megjegyzések: